Dziś pomiary w terenie. Uczniowie mieli do dyspozycji: miarkę krawiecką, miarę stolarską, taśmę mierniczą, sznurek i mieli do wykonania kilka pomiarów. Praca odbywała się w grupach czteroosobowych. Wyniki pomiarów były zapisywane na tabliczkach suchościeralnych, a następnie w zeszytach. Porównywanie wyników wskazywało na dokładność pomiarów. Uczniowie mierzyli wysokość obiektów na placu zabaw, obwód koła (huśtawka - bocianie gniazdo), wysokość kosza na śmieci, długość ławek i obwód dębu przed szkołą. Za nami wiele samodzielnych odkryć. Myślę, że po dzisiejszych zajęciach nie padnie już stwierdzenia:
proszę pani, ta miarka jest za krótka...
proszę pani, zabrakło nam miarki...
itd...
I kolejna ważna sprawa. Aby pomiary były precyzyjne i dokładne, ważna jest wzajemna pomoc i współpraca.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz