31 maja 2022

Gdzie jest jeden metr?

 Dziś pomiary w terenie. Uczniowie mieli do dyspozycji: miarkę krawiecką, miarę stolarską, taśmę mierniczą, sznurek i mieli do wykonania kilka pomiarów. Praca odbywała się w grupach czteroosobowych. Wyniki pomiarów były zapisywane na tabliczkach suchościeralnych, a następnie w zeszytach. Porównywanie wyników wskazywało na dokładność pomiarów. Uczniowie mierzyli wysokość obiektów na placu zabaw, obwód koła (huśtawka - bocianie gniazdo), wysokość kosza na śmieci, długość ławek i obwód dębu przed szkołą. Za nami wiele samodzielnych odkryć. Myślę, że po dzisiejszych zajęciach nie padnie już stwierdzenia: 

proszę pani, ta miarka jest za krótka...

proszę pani, zabrakło nam miarki...

itd...

I kolejna ważna sprawa. Aby pomiary były precyzyjne i dokładne, ważna jest wzajemna pomoc i współpraca.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mistrzowie skakanki

 Jesteście wielcy! Gratuluję!