... i zadania na mózg.
Wprowadzając kolejne liczby, staram się dołączać jakieś zadanie geometryczne. Służą nam do tego kolorowe kwadratowe karteczki, które składamy według instrukcji. Rozcinamy je i układamy ponownie w kwadrat. Samo składanie papieru na dwie równe części to dla pierwszoklasistów duże wyzwanie. Kiedyś dzieci częściej bawiły się papierem, origami było popularną zabawą. Dziś jest to umiejętność często pomijana w edukacji i zabawach, a niesłusznie. Dzieci składając papier używają obu rąk jednocześnie, usprawniają wiec obu półkule mózgowe. Używają mięśni dłoni i palców, które nie są używane w innych popularnych czynnościach np. w pacaniu po ekranie smartfona czy tabletu. Wycinanie po linii to również duża sztuka. Dlatego staramy się w klasie pierwszej wykonywać takie ćwiczenia mając na uwadze rozwijanie sprawności manualnej, usprawnianie obu półkul mózgowych oraz rozwijanie wyobraźni geometrycznej.
Dziś uczniowie zamiast kolorowej karteczki otrzymali wydrukowany tangram. Ta chińska łamigłówka to kwadrat podzielony na 7 części: dwa duże trójkąty prostokątne, jeden średni trójkąt prostokątny, dwa małe trójkąty prostokątne oraz kwadrat i równoległobok.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz