20 stycznia 2022

Skąd się wziął podział na dni i miesiące?

Kolejne dni poświęciliśmy na pracę z kalendarzem. Utrwaliliśmy znaki rzymskie i nazwy miesięcy. Nauczyliśmy się sposobu na zapamiętanie liczby dni każdego miesiąca. Wiemy, co to kwartał. Na zajęciach komputerowych utrwalaliśmy wiadomości i wykonywaliśmy obliczenia kalendarzowe. Wykonaliśmy też bardzo ważne zadanie, pracując w grupach. Trzy grupy uczniów (podzielonych losowo) wykonały kalendarze miesięcy I kwartału. Nie było to zadanie łatwe. Wymagało współpracy i sprawnego podziału zadań. Tempo i organizacja prac w grupach było zróżnicowane. Ale efekt pracy doskonały. Taka wiedza, zdobyta w działaniu, z pewnością zostawi w mózgach drugoklasistów trwały ślad.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mistrzowie skakanki

 Jesteście wielcy! Gratuluję!