12 lutego 2021

W walentynkowym nastroju

 

Dziś walentynkowy piątek w naszej szkole. Wszystkie działania wiązały się z tematem walentynek, ale jednocześnie miały wymiar edukacyjny. Każdy pierwszoklasista otrzymał samoprzylepne serduszko, które nakleił na swoje ubranie. To znak, że świętujemy walentynki. Każde dziecko otrzymało też od wychowawczyni balon w kształcie serca. Trzeba było  samodzielnie go nadmuchać. Niestety nie wszystkim się to udało. Niektórzy długo się nie poddawali i osiągnęli swój cel, inni szybko się poddali i zrezygnowali z wykonania zadania. Trzeba przyznać, że dziewczynki lepiej poradziły sobie z dmuchaniem balonu i większość samodzielnie nadmuchało balon. Chłopcom poszło dużo słabiej. Myślę, że trzeba trenować tę umiejętność. Z nadmuchanym balonem można było się pobawić i poeksperymentować.

Na matematyce było walentynkowe kodowanie, a na języku polskim wyrazów układanie. Było wycinanie serc z zastosowaniem osi symetrii oraz dyktando graficzne.


Zrealizowaliśmy też temat "Kiedy kogoś kochamy". Obejrzeliśmy film, z którego dowiedzieliśmy się, jak zwierzęta okazują sobie miłość. Uczniowie usłyszeli Bajkę o Ciepłym i Puchatym i dowiedzieli się, że miłość i pozytywne emocje uczucia trzeba rozdawać, aby mogły do nas wrócić. Zastanawialiśmy się czym jest miłość oraz poznawaliśmy języki miłości.

5 języków miłości według Garego Chapmana to:

  1.  Kontakt fizyczny - przytulanie, głaskanie, usypianie, mocowanki, przepychanki np. podczas gry w piłkę.
  2. Wyznania słowne - miłe ciepłe słowa, zapewnienia o uczuciu.
  3. Wspólny czas - spacer, wspólne gotowanie, jazda samochodem, rozmowa
  4. Obdarowywanie prezentami
  5. Działania świadczące o uczuciu: codzienna troska, przygotowanie śniadania dziecku, sprawdzenie, czy dziecko się odpowiednio ubrało.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mistrzowie skakanki

 Jesteście wielcy! Gratuluję!