Dziś wszyscy uczniowie potrafili podać nazwę miejscowości, w której spędzali wakacje. Informacje na ten temat wykorzystaliśmy na matematyce. Stworzyliśmy wykres/diagram słupkowy, w którym zebraliśmy informacje, gdzie dzieci spędziły wakacje: za granicą, nad polskim morzem, w innym miejscu w Polsce lub w domu.
Lekcję matematyki poświęciliśmy na odczytywanie diagramu, porównywanie liczb, sumowanie itp. Uczniowie odpowiadali na następujące pytania:
- Ile dzieci spędziło wakacje w Polsce?
- Ile dzieci spędziło wakacje za granicą?
- Ile dzieci spędziło wakacje w Polsce, ale nie w domu?
- O ile więcej dzieci było nad morzem niż w domu?
- O ile więcej dzieci spędziło wakacje nad morzem niż w innym miejscu w Polsce?
Dużo pytań, dużo myślenia, liczenia, kombinowania. Takie lekcje lubię! Mózgi parują.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz